Moje pracovní zkušenosti v kostce

Jsem hrdá, že jsem v Brně vystudovala sociologii, i když mě nakonec neživí. Po škole jsem se totiž shodou náhod dostala k oboru PR, který mě začal bavit podobně jako sociologie. Možná jsou si víc podobné, než by se mohlo na první pohled zdát. Minimálně vás oba nutí dívat se na svět a věci kolem sebe z různých úhlů.

Bylo to v agentuře Ogilvy PR, kde jsem se začala seznamovat s tím, co PR obnáší. Za rok a půl jsem se tam dostala k zajímavým projektům a úkolům. Za největší školu doteď považuji to, že jsem po 14 dnech dostala zodpovědnost za celý projekt Obchodníka roku. Nedalo mi to moc času rozkoukávat se kolem, během tří měsíců jsme museli připravit slavnostní večer, sehnat mediální a produktové partnery a ještě vytvářet mediálně zajímavá témata. Byla to příležitost naučit se hned několik nových věcí najednou. Kromě Obchodníka jsem se v agentuře starala o každodenní komunikaci klientů z finanční oblasti. Ale v rámci speciálních projektů jsem se dostala například i k pořádání firemní akce v továrně s třísměnným provozem – to když Lego kupovalo zpět výrobu svých kostek na Kladně od společnosti Flextronics.

Se zkušenostmi s finančními klienty z PR agentury jsem získala místo v ČSOB. Tam jsem vytvářela příběhy kolem bankovních produktů tak, aby se o nich psalo nejen ve finančních rubrikách, ale třeba i v časopisech určených pro ženy. Mimochodem až když se komentáře o spoření pro děti s mojí fotkou objevily v Rytmu života, pochopila moje babička a máma, co vlastně v té daleké Praze dělám za práci. Po roce a půl v ČSOB („modré“) mi nabídli výměnu s tiskovou mluvčí v „zelené“ – tedy Hypoteční bance. Byl to pro mě posun, který znamenal širší pracovní záběr - k produktové komunikaci přibyla i ta korporátní. Navíc bylo možné v „Hypotečce“ dělat věci trochu jinak. Začali jsme například už na začátku ledna novinářům nabízet prognózy vývoje hypotečního trhu v daném roce. A to v době, kdy byla teprve čerstvě sečtená celková čísla za trh v předchozím roce. Tato drobnost pomáhala (a stále pomáhá) budovat expertní obraz banky mezi novináři. Mnohem častěji se pak na banku obraceli, když chtěli podrobnosti k dění na hypotečním trhu.

Po čtyřech letech ve finančním PR jsem chtěla vyzkoušet kapku jinou práci, potkat jiné novináře a naučit se řešit jiná než stále tatáž bankovní témata. Zaujal mě inzerát na práci v Seznamu a na výběrové řízení jsem se důkladně připravovala. Udělala jsem si malý průzkum toho, jak Seznam.cz komunikuje a viděla tam spoustu příležitostí ke změně. A povedlo se. Práci v Seznamu jsem dostala a dokonce jsem mohla některé věci začít měnit. Seznam.cz se už i směrem k médiím chová jako úspěšná a sebevědomá česká firma, která pravidelně informuje o tom, co se v ní děje a například oznamuje své hospodářské výsledky. Některé produktové novinky a inovace odhaluje před jejich ostrým spuštěním. Naši zaměstnanci se na konferencích nejen o podnikání na internetu dělí o to, co sami vědí. Fungujeme na sociálních sítích a máme interní komunikaci, která odpovídá potřebám firmy, co má tisíc zaměstnanců a pobočky po celé republice. V komunikaci máme super tým, co pracuje na tom, abychom byli pořád lepší.


V komunikaci jsem si vyzkoušela kde co a domnívám se, že jsem svoje „klienty“ vždy o kousek posunula k tomu, co jim pomáhalo nejen v byznysu. Pokud máte nějaký projekt, o kterém byste si chtěli promluvit, nebo vás zajímá něco dalšího, můžete mě třeba pozvat na kafe